bizLess | LifeWays | world famous money ideas

bizLess

 

MNIEJ FIRMY, WIĘCEJ Z FIRMY

„bizLess” rzuca wyzwanie tradycyjnemu pojmowaniu biznesu, które często okrada nas z radości tworzenia czegoś, co ważne i ponadczasowe. Mniej firmy, więcej:

1. przełomowych produktów i usług, które zmieniają oblicze branż;
2. strategicznych posunięć, które czynią konkurencję nieistotną;
3. miejsc pracy, które zachęcają ludzi do dawania z siebie tego, co najlepsze.

_______________

 

 

MIT PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Prawdziwe powody tego, że ludzie zakładają własne biznesy, mają niewiele wspólnego z przedsiębiorczością. Chodzi w głównej mierze o chęć bycia swoim własnym szefem, działania na własną rękę i fatalne założenie, że pojmowanie pracy technicznej automatycznie oznacza patent na zbudowanie firmy, która będzie się tym zajmować. Typowy właściciel małego biznesu jest przedsiębiorcą jedynie w 10 procentach, menedżerem w 20 procentach, a specjalistą technicznym w 70 procentach. Problem leży nie w tym, że zakładający firmy nie pracują, ale w tym, że wykonują niewłaściwą pracę, co ostatecznie kończy się porażką.

_______________

 

 

OD CZŁOWIEKA ORKIESTRY DO SUWERENNEJ ORGANIZACJI

Firmy ostatecznie stają się wielkie, wegetują albo znikają z rynku. Jeżeli firma nie zmienia reguł gry w swojej branży, to może mieć pewność, że wyręczy ją w tym ktoś inny. Przytomne przechodzenie przez kolejne etapy rozwoju jest tym, co zwiększy szanse każdego biznesu na przetrwanie i na stanie się suwerenną organizacją. Suwerenna organizacja to taka, która działa bez właściciela, a nie dzięki niemu. Tym samym głównym zadaniem właściciela biznesu powinno pozostawać nieustanne przygotowywanie siebie i swojej firmy na zaplanowany wzrost.

_______________

 

 

POMYSŁ I REALIZACJA

Żyjemy w czasach, kiedy ludzie cierpią na dolegliwość pt. biegunka pomysłów. Z kimkolwiek się nie rozmawia, każdy ma niecodzienny pomysł, jak poprawić życie swoje i innych dookoła. Niestety tylko nieliczni mają w pobliżu konstruktywnego krytyka, który doskonale wie, że sama oryginalność rzadko przesądza o sukcesie produktu lub usługi. Na ten sukces składa się wiele czynników, które są zazwyczaj lekceważone przez przedsiębiorcę zakochanego w swoim pomyśle. A wszystkie one łączą się z tym, co niezbędne, by osiągać zamierzone rezultaty.

_______________

 

 

KAPITAŁ I KNOW-HOW

Nie ma takich pieniędzy, których nie można byłoby wydać. Najczęściej artykułowaną potrzebą przez przedsiębiorców jest zapotrzebowanie na kapitał, który sfinansowałby przełomowy dla firmy projekt lub pozwoliłby zatrudnić dodatkowych pracowników. Nie byłoby w tym niczego złego, gdyby nie realna obawa, że zainwestowane pieniądze będą dalej wydawane w sposób, który doprowadził firmę do bieżącej sytuacji. By wstawić biznes na właściwe tory potrzeba czegoś więcej niż samych pieniędzy. Potrzeba wdrożenia sprawdzonego procesu rozwoju biznesu, który zmieni małą firmę w efektywną organizację. 

_______________

 

 

LUDZIE I PRZYWÓDZTWO

To ludzie przesądzają o sukcesie lub porażce biznesu. Zatrudnienie niewłaściwej osoby okazuje się ostatecznie gorsze niż niezatrudnienie nikogo. Lecz duch firmy rodzi się w jej „głowie”. Integralność i spójność lidera są tym, co pozwala uwalniać potencjał pracowników, a brak tych cech potrafi zniechęcić najwartościowsze osoby. Każdy lider powinien być przykładem, który inni chcą naśladować. Właściciel biznesu, który koncentruje się przede wszystkim na sobie i na swoim interesie, jest na najlepszej drodze do klęski. Pracownicy, którzy za taką osobą podążają, niczego ponadprzeciętnego nie osiągną.

_______________

 

 

BIZNESY, KTÓRE UWALNIAJĄ 

Jeżeli zakładasz firmę, by więcej pracować, to na pewno się nie zawiedziesz. Bycie zajętym to najłatwiejsza rzecz pod słońcem, a wokół siebie widzimy wielu, którzy doszli w tym do mistrzostwa. Biznes zakłada się po to, by uwolnić się od pracy w firmie i tworzyć fantastyczne miejsca pracy dla innych ludzi. Jeżeli naprawdę chcesz pracować w firmie, to lepiej zatrudnij się u kogoś innego. Unikniesz w ten sposób wykonywania pracy strategicznej, która pozwala zaspokajać potrzeby Klientów w sposób, w który nikt tego jeszcze nie zrobił. Unikniesz tym samym okazji, by zbudować biznes, który może dać Tobie wolność od pracy.

_______________
 

Jeśli chcesz poznać prawdziwe przyczyny tego, dlaczego 98 procent nowozakładanych firm zmierza w kierunku nieuchronnej porażki i chcesz się dowiedzieć, co konkretnie zrobić, by temu zapobiec, już dzisiaj dopisz się do listy osób zainteresowanych warsztatem „Why98″, który zostanie zorganizowany w pierwszym kwartale 2014. Szybko odkryjesz, że mistrzostwo biznesowe wcale nie polega na byciu kimś mądrzejszym i bardziej utalentowanym od innych.