Czego szukajAi?? kobiety w nieruchomoAi??ciach? | LifeWays | world famous money ideas

Czego szukajAi?? kobiety w nieruchomoAi??ciach?

 

W zwiAi??zku z nasilajAi??cym siAi?? kryzysem w budownictwie i zwiAi??zanymi z tym nieruchomoAi??ciami, coraz czAi??Ai??ciej deweloperzy i firmy zajmujAi??ce siAi?? sprzedaA?Ai?? nieruchomoAi??ci zadajAi?? pytanie: Co sprawia, A?e kobiety wybierajAi?? wAi??aAi??nie tAi??, a nie innAi?? ofertAi???

Przeprowadzone ostatnio badania wskazujAi??, A?e rA?A?nice miAi??dzy kobietami i mAi??A?czyznami to nie tylko sposA?b spAi??dzania wolnego czasu, uprawiane dyscypliny sportowe czy ulubione potrawy, ale rA?wnieA? typ nieruchomoAi??ci, ktA?ry ich interesuje. I tak na przykAi??ad panie poszukujAi?? lokalu uA?ytkowego szeAi??Ai?? razy rzadziej od panA?w.

Respondenci badania deklarowali, A?e stosunkowo czAi??sto wchodzAi?? na strony z ofertami tylko po to, by dowiedzieAi?? siAi??, co nowego w ogAi??oszeniach, bez jasno sprecyzowanego celu zakupowego.

ZastanawiajAi??ce jest to, A?e tylko niecaAi??e 25% ankietowanych deklarowaAi??o, A?e korzysta z serwisA?w maksymalnie raz w tygodniu, a pozostali o wiele czAi??Ai??ciej. AA? 33 procent respondentek przyznaje siAi?? do tego, A?e pojawia siAi?? na portalach z nieruchomoAi??ciami nawet kilka razy dziennie.

NieruchomoAi??ci sAi?? dla kobiet jak okazje, z ktA?rych naleA?y skorzystaAi??. SzukajAi?? ofert nawet wtedy, gdy nie sAi?? do koAi??ca zainteresowane kupnem. Nie da siAi?? ukryAi??, A?e obecne ceny nieruchomoAi??ci to istne przeceny, ktA?rych nie moA?na przegapiAi??. ai??zOgraniczona dostAi??pnoAi??Ai?? do finansowania wyAi??oniAi??a grono potencjalnych nabywcA?w, ktA?rych sytuacja finansowa albo zdolnoAi??Ai?? kredytowa pozwala na zakup nieruchomoAi??ci. Na rynku znacznie zwiAi??kszyAi??a siAi?? iloAi??Ai?? transakcji gotA?wkowychai??? ai??i?? tAi??umaczy Agnieszka Grotkowska z trader.pl.

Zgodnie ze zAi??otAi?? zasadAi?? szoperek ai??znie kupuj w pierwszym sklepie, bo przepAi??aciszai???, kobiety na drugim miejscu wAi??rA?d celA?w odwiedzin serwisA?w nieruchomoAi??ci umieAi??ciAi??y wAi??aAi??nie porA?wnywanie cen (29,1%), a dopiero kolejne miejsce zajmuje chAi??Ai?? sprzedaA?y wAi??asnej nieruchomoAi??ci (28,2%).

Brak poczucia bezpieczeAi??stwa na rynku pracy, przepowiadana przez media kolejna fala kryzysu na rynkach finansowych oraz pAi??acz wAi??aAi??cicieli nieruchomoAi??ci z powodu nieustannie spadajAi??cych cen ai??i?? to wszystko nie zniechAi??ciAi??o kobiet do podejmowania decyzji o zakupie mieszkania czy domu.
Wniosek pAi??ynAi??cy z badania moA?e byAi?? tylko jeden. Skoro coraz wiAi??cej kobiet powaA?nie rozwaA?a zakup nieruchomoAi??ci, naleA?y zwrA?ciAi?? baczniejszAi?? uwagAi?? na wizualne przygotowanie lokalu i oferty. PoniewaA? sprawnego oka i wrodzonego instynktu Ai??owcy okazji nie da siAi?? Ai??atwo przechytrzyAi??.

Sabina Rogowska

ZespA?Ai?? ProduktA?w Hipotecznych i Inwestycji w NieruchomoAi??ci