Czego szukają kobiety w nieruchomościach? | LifeWays | world famous money ideas

Czego szukają kobiety w nieruchomościach?

 

W związku z nasilającym się kryzysem w budownictwie i związanymi z tym nieruchomościami, coraz częściej deweloperzy i firmy zajmujące się sprzedażą nieruchomości zadają pytanie: Co sprawia, że kobiety wybierają właśnie tę, a nie inną ofertę?

Przeprowadzone ostatnio badania wskazują, że różnice między kobietami i mężczyznami to nie tylko sposób spędzania wolnego czasu, uprawiane dyscypliny sportowe czy ulubione potrawy, ale również typ nieruchomości, który ich interesuje. I tak na przykład panie poszukują lokalu użytkowego sześć razy rzadziej od panów.

Respondenci badania deklarowali, że stosunkowo często wchodzą na strony z ofertami tylko po to, by dowiedzieć się, co nowego w ogłoszeniach, bez jasno sprecyzowanego celu zakupowego.

Zastanawiające jest to, że tylko niecałe 25% ankietowanych deklarowało, że korzysta z serwisów maksymalnie raz w tygodniu, a pozostali o wiele częściej. Aż 33 procent respondentek przyznaje się do tego, że pojawia się na portalach z nieruchomościami nawet kilka razy dziennie.

Nieruchomości są dla kobiet jak okazje, z których należy skorzystać. Szukają ofert nawet wtedy, gdy nie są do końca zainteresowane kupnem. Nie da się ukryć, że obecne ceny nieruchomości to istne przeceny, których nie można przegapić. „Ograniczona dostępność do finansowania wyłoniła grono potencjalnych nabywców, których sytuacja finansowa albo zdolność kredytowa pozwala na zakup nieruchomości. Na rynku znacznie zwiększyła się ilość transakcji gotówkowych” – tłumaczy Agnieszka Grotkowska z trader.pl.

Zgodnie ze złotą zasadą szoperek „nie kupuj w pierwszym sklepie, bo przepłacisz”, kobiety na drugim miejscu wśród celów odwiedzin serwisów nieruchomości umieściły właśnie porównywanie cen (29,1%), a dopiero kolejne miejsce zajmuje chęć sprzedaży własnej nieruchomości (28,2%).

Brak poczucia bezpieczeństwa na rynku pracy, przepowiadana przez media kolejna fala kryzysu na rynkach finansowych oraz płacz właścicieli nieruchomości z powodu nieustannie spadających cen – to wszystko nie zniechęciło kobiet do podejmowania decyzji o zakupie mieszkania czy domu.
Wniosek płynący z badania może być tylko jeden. Skoro coraz więcej kobiet poważnie rozważa zakup nieruchomości, należy zwrócić baczniejszą uwagę na wizualne przygotowanie lokalu i oferty. Ponieważ sprawnego oka i wrodzonego instynktu łowcy okazji nie da się łatwo przechytrzyć.

Sabina Rogowska

Zespół Produktów Hipotecznych i Inwestycji w Nieruchomości